2012. március 25., vasárnap

Medvehagymás-csalános-fetás frittata


Tegnap délelőtt átmentünk Nagymarosra, ahol szombatonként nagyon jó kis termelői piac működik. Többek között két szép csokor medvehagymát vettem, elérkezett az az időszak, amikor még a sajtos kenyérre is ráteszek belőle 2-3 levélnyit:) Viszont a sok patakparti friss csalánt sem akarom veszni hagyni, így ki kellett találnom egy olyan receptet, amelyben egyszerre hasznosíthatom a kétféle zöldet. Mivel épp elég sok házi tojást is kaptunk Kisorosziból, hamar eldöntöttem, hogy frittatát készítek - egyszerű, gyors, tavaszias étel, ezerféleképpen variálható, remekül illik a friss zöldségekhez (egyik kedvenc változatom az újkrumplis-zöldspárgás). Természetesen a szokásos vadsalátát ettem ehhez is, 5 perc alatt szedtem össze a kert 2-3 részéből a salátaboglárkát, a tyúkhúrt, a pitypanglevelet és az ibolyákat.

Hozzávalók (6 adag):
fél csokor medvehagyma, 2 marék friss csalán, 10 dkg feta sajt, 1 tasak mozzarella, 10 tojás, só, bors

Egy kisebb tepsit kikentem olívaolajjal, majd beleszórtam a csalánt (nem kell felvagdosni, mert még kicsik) és a durvára vádott medvehagymát, majd rámorzsoltam a fetát és a mozzarellát. A 10 tojást feltörtem, villával összekevertem, sóztam, borsoztam, majd ráöntöttem a medvehagymás keverékre, és kicsit összeráztam. 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...