2012. március 28., szerda

Fehércsokis-mascarponés feketeribizlitorta



Ez most tényleg nagyon szuper lett. Kiderült, hogy van a visegrádi mélyhűtőben még egy adag tavalyi feketeribizli. Valami sajttorta-szerűséget akartam sütni belőle, de úgy, hogy 10 percnél többet ne kelljen az egésszel foglalkozni. Eszembe jutott, hogy Dolce vitánál sok sütés nélküli, kekszes alapú tortareceptet olvastam, (pl. ezt a fehércsokis szedertortát), volt otthon mascarpone és fehércsoki is, így aztán hamar ki is találtam, milyen legyen a süti. Persze sütés nélkül is működik a recept, sőt, biztos, hogy ki fogom próbálni sütés nélkül, amint lesznek friss gyümölcsök (pl. málna-tejcsoki kombinációt nagyon várom:)), most azért döntöttem amellett, hogy 10 percig sütöm, mert fagyasztott volt a feketeribizli, és nem mutatott volna túl jól felengedve a torta tetején, akkor már jobban néz ki kicsit megsütve, ahogy a kifolyó leve szépen megszínezi a fehércsokis krémet.
A kekszes alapú tortákhoz én legszívesebben Korpovitot használok, nem pedig zabos kekszet, mert az túl édesnek tartom, a semleges ízű korpás kekszet pedig tetszés szerint édesítem mézzel vagy akár agavésziruppal, ha éppen diabetikusabb verziót akarok.

Hozzávalók:
1 csomag Korpovit keksz, 10 dkg vaj, 2 ek. méz, 40 dkg mascarpone, 1,5 tábla fehércsoki, 1 csomag bourbon vaníliáscukor, 20 dkg feketeribizli

A kekszet morzsásra törtem, összekevertem az olvasztott vajjal és 2 ek. mézzel, és a vajjal kikent kapcsos tortaforma aljába nyomkodtam. Betettem 180 fokos sütőbe, amíg elkészítettem a krémet: alacsony lángon felolvasztottam a másfél tábla fehércsokit, hozzákevertem a mascarponét, beletettem a vaníliáscukrot. A krémet ráöntöttem a kekszes alapra, rászórtam a feketeribizlit, és kb. 10 percre visszatettem a sütőbe, amíg a ribizlik kicsit megsültek és elkezdték kiengedni a levüket. Egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...