2012. március 13., kedd

Csokivirág



Hétvégén végre jutott egy kis időm a veteményessel foglalkozni, elkezdtem a paradicsompalánták nevelését. Legalább harminc kis műanyagpoharat töltöttem meg földdel, nyomkodtam bele a magokat, aztán valahogy adta magát az ötlet, hogy a múlt héten a Tchibo boltban vett cuki muffinformákat és csokinyalóka-készítő formákat is az ültetés hangulatához szabva próbáljam ki. Szerintem nagyon vidám, tavaszias csoki-csokival desszert, biztos, hogy a húsvéti asztalon is helyet fog majd kapni. A csokinyalókákat előre elkészítettem, aztán jött a "virágcserép" ötlete, és bevallom őszintén, hogy életemben először kipróbáltam a "mikrós süti 3 perc alatt" interneten terjedő receptjét, mivel az ötlet megszületése után 5 perccel már látni is akartam a kész kompozíciót. Legközelebb kipróbálom valamilyen rendes muffinnal, és a csokinyalókán is van még mit fejleszteni, de szerintem húsvéti vendégvárónak vagy akár gasztroajándéknak is jó lehet ez a csokivirág. 
A mikrós süti receptjét nem írom le, annyit változtattam rajta, hogy olívaolajat ill. nádcukrot használtam. 

A csokinyalókához 2/3 tábla 70%-os étcsokit nagyon kis lángon megolvasztottam, hozzákevertem egy nagy evőkanálnyi mascarponét, kb. 2 dkg vajat, beledobtam fél marék aszalt vörösáfonyát, majd beleöntöttem a formába és a hűtőbe tettem. A kislányom teljesen odáig van ettől a virág alakú csokinyalókától, értékeli, hogy magunk készítettük, és nem utolsó sorban kevésbé maszatolja össze vele magát, mintha simán a kezébe adnék egy kocka étcsokit, ahogy szoktam általában:) Szerintem mértékkel fogyasztva simán belefér az egészséges édesség kategóriába.


2 megjegyzés:

  1. :))) Nagyon aranyos. Jó dolog lehet ez a nyalókaforma, már nekem is fáj rá a fogam egy ideje

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Én is örülök, véletlenül botlottam bele, és rögtön meg is vettem, remélem, az ilyesmikkel távolt tudom tartani a lányaimat a vacak bolti édességektől :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...