2012. március 3., szombat

Mángoldos-fetasajtos spaghetti fekete olajbogyóval


Pár napja gyönyörű, friss mángoldot kaptam a Napos oldalban. Tavaly a saját veteményesemben is szépen termett a mángold, és alig várom, hogy újra azt szedhessem (elvileg az egyik legkorábban kihajtó leveles zöldség, így talán pár hét múlva már szedhetem is), de addig is nagyon megörültem a boltban kapottnak, mert hihetetlenül kívánom a friss zöldségeket. A mángoldot én sokkal jobban kedvelem a spenótnál, különösen szeretem a vastag, ropogós levélnyelét, amit akár külön fogásként is elkészíthetünk. Gyakran készítek belőle meleg salátát, de tésztákhoz is nagyon szeretem. Nyáron nagyon sokszor ettünk mángoldos-fetás-paradicsomos tésztát (persze saját mángoldból és paradicsomból), ez most annak egy paradicsom nélküli, kevésbé nyárias, de nem kevésbé finom változata.

Hozzávalók (4 adag):
1 csomag spaghetti, 1 nagy tő/csokor mángold, 2 dl főzőtejszín (adalék nélküli), 10-15 dkg mascarpone, 15-20 szem fekete olajbogyó, 3 gerezd fokhagyma, extra szűz olívaolaj, fél citrom leve, só, bors

Elkészítés:
  1. A mángoldot alaposan megmossuk, a levélnyeleket kb. 1 centis darabokra, a zöld leveleket csíkokra vágjuk
  2. Feltesszük főni a vizet a tésztához
  3. Egy nagyobb serpenyőben olívaolajat hevítünk, beleobjuk a feldarabolt fokhagymát és a mángolt szárát, kicsit megsózzuk (nem kell nagyon, mert a feta is sós), kevergetjük
  4. Ha felforrt a víz, beledobjuk a tésztát
  5. Néhány perc után hozzáadjuk a mángold leveleit is, rácsavarjuk a cirtomot, kevergetjük, amíg a levelek kissé megfonnyadnak, majd felöntjük a tejszínnel, belekeverjük a mascarponét, takarékra tesszük, lefedjük és hagyjuk összefőni, néha megkeverjük
  6. Mielőtt elkészül a tészta, belemorzsoljuk a fetát, hozzáadjuk a fekete olajbogyót
  7. A tésztát leszűrjük, meglocsoljuk kevés extra szűz olívaolajjal, majd a mángoldos szósszal tálaljuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...