2012. március 22., csütörtök

Csirkesaláta Meyer citrommal, újhagymával és vadon termő zöldekkel



Bár nem vagyok vegetáriánus, sokkal többször készítek zöldséges ételeket, mint húsosakat - ez a blogon is látszik. Egyrészt azért, mert nem vagyok nagy húsevő és imádom a zöldségeket, másrészt azért, mert nehéz megbízható, jó minőségű húshoz jutni. Az egyetlen húsfajta, amit viszonylag gyakran veszek, a nagyobb supermarketekben kapható tanyasi csirke. Ebből általában tartok a mélyhűtőben is, és 2-3 hetente sütök sültcsirkét. Ilyenkor másnap a maradék csirkehúst valamilyen salátához használom fel (és, mióta láttam a River Cottage-ban, hogy sültcsirke csontjából alaplét kell főzni, igyekszem azt sem a kukába dobni). Most, hogy naponta szedem a salátaboglárkát és egyéb tavaszi vadon termő zöldeket, egyértelmű volt, hogy ezekkel készítem a húsos salátát. És mivelfel fedeztük, hogy a visegrádi zöldségesnél a sima citromok közé keverve van Meyer citrom, abból is került a salátába - nagyon jól kiegészítette a sülthús, a zöldek és az újhagyma ízét. Szokás szerint a salátaöntetet nem variáltam túl, nekem alapvetően jó minőségű extra szűz olívaolajon kívül semmi más nem kell a salátákra :) Mivel kb. 5 percem volt az egész elkészítésére, az is úgy, hogy a fél kezemben volt Flóra, most nem pirítottam át a csontról lefejtett húst - egyébként így szoktam, kicsit megpirítom és esetleg még egyszer fűszerezem a húst, majd melegen adom a salátához -, és persze a citromot sem filéztem ki, ahogy illene, akinek nincs csecsemő a kezében főzés közben, filézze ki, úgy biztos még finomabb:)

Hozzávalók (pontos mennyiségeket nem tudok írni, ez most egyszemélyes adag lett, kb. 2 maréknyi zöld, 2 szál újhagyma és fél citrom került bele):
Maradék sültcsirke, Meyer citrom, salátaboglárka, tyúkhúr, pitypanglevél (vagy bármilyen zöldsaláta), újhagyma, extra szűz olívaolaj, só, frissen őrölt bors

A sültcsirkéről lefejtjük és kisebb darabokra vágjuk vagy tépkedjük a maradék húst. Összeforgatjuk a húst a zöldekkel, hozzáadjuk a fél gerezdekre vágott citromot és az apróra vágott újhagymát, bőven meglocsoljuk extra szűz olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, megesszük:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...