2012. február 22., szerda

Vaníliás-mazsolás ricottakrémmel töltött palacsinta ribizliöntettel



Nagyon szeretem a ricottát, rengetegféleképpen felhasználhatjuk édes és sós ételekhez is. Ez az édes ricottakrém ízvilágában hasonlít a hagyományos túrós palacsintatöltelékre, de sokkal lágyabb annál. Általában habbá vert tejszínnel szoktam készíteni, de az most nem volt itthon, így tejföllel kevertem a ricottát, azzal is nagyon finom. Tapasztalatom szerint a palacsintatésztát minden háziasszony kicsit máshogy készítí, amilyen egyszerű étel, annyira sokféle változata van. Én kb. 10 éves korom óta sütöm e szerint a recept szerint (akkoriban olvastam egy gyerekeknek szóló szakácskönyvben:)), nagyon könnyen megjegyezhetőek az arányai, szeretem az ilyen recepteket. Azóta annyit változtattam rajta, hogy teljes kiőrlésű liszttel keverem a simát. De természetesen süsse mindenki a saját, jól bevált palacsintatésztáját, a ricottakrém mindegyikkel egyformán finom:) A ribizliöntethez még mindíg a kertünkben termett ribizliket vettem elő a mélyhűtőből, sajnos a piros ezzel el is fogyott, a feketéből még van egy kis adagnyi. De nem baj, már jön a tavasz, már nem kell sokat várni a friss gyümölcsökre, zöldségekre.

Úgy döntöttem, nem írom ki minden hozzávaló elé, hogy bio, mert elég unalmas lenne. Amiből csak lehet, próbáljunk biót venni, szerintem ez fontos, főleg kisgyerekek mellett. A biominőségben is könnyen beszerezhető dolgokból (liszt, tej, tojás pl., gyökérzöldségek stb.) én szinte mindig azt veszek, de pl. a ricotta már nem tartozik ebbe a kategóriába.



Hozzávalók (kb. 12-15 palacsintához):
2 tojás, 20 dkg liszt (nálam a fele teljes kiőrlésű), 2 dl tej, 2 dl víz, 0,2 dl olaj, egy csipet só

A ricottakrémhez:
egy doboz (25 dkg) ricotta, 1 tejföl, 1 ek. nyírfacukor, 1 csomag bourbon vaníliáscukor (DM-ben szoktam venni, nagyon jó minőségű), egy marék mazsola, fél citrom leve és reszelt héja (kezeletlen!)

A ribizliöntethez:
Egy bögrényi fagyasztott ribizli (piros és fekete vegyesen), kb. 1 dl víz, 1 ek. méz, 1 csomag vaníliáscukor


  1. Megsütjük a palacsintákat, összekeverjük a ricottakrém hozzávalóit
  2. Az öntethez a ribizlit főzni kezdjük annyi vízben, ami lazán ellepi, beletesszük a mézet és a vaníliát, és addig forraljuk, míg kicsit besűrűsödik
  3. A palacsintákat megtöltjük a ricottakrémmel, és meglocsoljuk a ribizliöntettel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...