2012. február 24., péntek

Maradékfelhasználás: Paradicsomos-spanyol kolbászos-kapribogyós lepény



Tegnap kijöttünk 4-5 napra Visegrádra, és mivel nem akartam maradékokat hagyni a hűtőben, így indulás előtt gyorsan elkészítettem ezt a lepényt. Így fel tudtam használni a 3 nappal ezelőtti paradicsomos tésztaszósz maradékát, egy csomag aznap lejáró spanyol salchichon kolbászt, másfél zacskó, szintén lejárathoz közeli mozzarellát, 2 szelet gouda sajtot és fél üveg kapribogyót. Persze kellett hozzá levelestészta, ami talán az egyetlen kompromisszum, amit a készételekkel kötök (na jó, néha - mióta megszületett a kicsi, és sokkal kevesebb az időm - Regina kedvéért szoktam halrudacskát sütni), de a leveles tésztára végülis még Jamie Oliver is azt szokta mondani, hogy jobban megéri készen venni :). Szóval szeretem, ha a hűtőben vagy a mélyhűtőben mindig van levelestészta, mert 15 perc alatt össze lehet dobni belőle valamit, maradékhasznosításhoz pedig tökéletes alap, a végeredmény mindig valamilyen finom lepény lesz (kedvencem a lilahagyma-feta-paradicsom-fekete olívabogyó összeállítás, lehetőleg friss kakukkfűágakkal). Ráadásul az ilyen lepények elkészítésében a kisgyerekek is ügyesen közre tudnak működni (mégpedig anélkül, hogy az egész konyha lisztes lenne), a 3 éves Regina mindig lelkesen kenegeti a tésztát a szósszal és pakolja rá a sajtot és egyebeket - főleg, ha kicsit lopkodhat is közben :)

Hozzávalók (2 tepsinyi lepényhez):
2 csomag Tante Fanny levelestészta, kb. 2 dl paradicsomszósz (jó a natúr is - én a DM-ben vagy az Aldiban kapható bio üveges natúr paradicsomszószt szeretem használni), egy csomag spanyol kolbász, 1-2 tasak mozzarella (+ maradék sajtok ízlés szerint), kapribogyó

A levelestésztát a sütőpapírral együtt a tepsibe fektetem, megkenem paradicsomszósszal, ráteszem a többi hozzávalót, és 220 fokra előmelegített sütőben kb. 12 perc alatt készre sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...