2012. április 29., vasárnap

Zöldturmix



Rászoktam a zöldturmixra. Ki kellett találnom valamit, mert elég szédelgős és energiátlan vagyok mostanában (ha jobban belegondolok, nincs min csodálkozni, több, mint 4 éve folyamatosan vagy terhes vagyok, vagy szoptatok, a krónikus alváshiányról nem is beszélve...). Szóval azt találtam ki, hogy minden délelőtt készítek valamilyen zöldturmixot, ez lesz a tízóraim - tele van vitaminnal, ásványi anyaggal, érezhetően feltölt energiával. És a legjobb az egészben, hogy kiderült, Regina is szereti - eddig semmilyen módon nem lehetett salátaféleségeket megetetni vele, semmilyen zöld, leveles dolgot, ez pedig kifejezetten ízlik neki, pedig tudja, mi van benne, ő segít szedni a leveleket:)
Végtelenféleképpen variálható a dolog, én a szokásos vadon gyűjthető ehető zöldeket használom (csalán, pitypang, tyúkhúr, salátaboglárka), és mostmár a saját salátáimat is, amik szépen nőnek a veteményesben, illetve szoktam tenni hozzá pár levél citromfüvet és mentát is. 

Az eddigi legfinomabb verzió receptjét írom le (3-4 adag):

1 banán, 1 alma, fél avokádó, 4-5 csalán felső levelei, fél marék tyúkhúr, fél marék vegyes salátalevél, pár citromfűlevél, 3 pitypangvirág (csak a kitépkedett szirmok), 2 ek. méz, fél citrom leve, 3-4 dl forrásvíz (vagy citromfűtea) 
A hozzávalókat turmixgépbe tesszük, vagy botmixerrel pürésítjük, majd jóízűen megisszuk - még a salátautáló gyerekek is szeretik:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...