2012. április 23., hétfő

Kecskeordás palacsinta mézzel és kaporral



Általában meg vagyok elégedve a főztömmel, de azért ritkán gondolom azt, hogy egy első osztályú étteremben is feltálalnám. Na ez most ilyen lett, egyszerűen tökéletes, elképesztően finom. Szombaton átmentünk a nagymarosi piacra, ott vettem kecskeordát. A ricottához hasonlít az állaga, de lágyabb, krémesebb, zsírosabb, enyhén kecskeízű, nagyon finom. Rögtön tudtam, hogy ebből valami édességet fogok készíteni, egész nap azon töprengtem, mi legyen az, mi illene legjobban az orda lágyságához és különleges ízéhez. Gyerekkoromban Erdélyben mindig kaporral és mézzel ettük az ordát (igaz, az nem kecske, hanem juhtejből készült, és én alig ettem belőle, mert akkoriban utáltam a kaprot) - így jött a méz és a kapor ötlete, innnen pedig egyenes út vezetett a palacsintához, a jól bevált ricottás palacsinta mintájára. Az eddigi leglágyabb, legjobb állagú minipalacsintám lett, nagyon jót tett neki a kecskeorda krémessége. A kecskeíz épp csak érződik, a kapor pedig tökéletes hozzá. A gyerekeknek is bejön, legalábbis Regina hármat bevágott belőle néhány perc alatt (persze szigorúan kapor nélkül, pont, mint az anyja kiskorában:)) Aki termelői piacon vagy kecskefarmon hozzájut kecskeordához, feltétlenül próbálja ki!

Hozzávalók: 25-30 dkg kecskeorda, 2 tojás, 4 ek. liszt, 2 ek. nyírfacukor, 1 dl tej, kevés vaj a sütéshez, méz (nálam akácméz, szintén a nagymarosi piacról), friss kapor

Az ordát, a tojássárgáját, a lisztet, a nyírfacukrot és a tejet összekeverjük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a habbá vert tojásfehérjét. Mézzel megcsurgatva és apróra vágott friss kaporral megszórva tálaljuk. Langyosan a legfinomabb!

2 megjegyzés:

  1. Elhiszem, hogy isteni finom lett! Életemben egyszer ettem ordát (kaprosan), elvarázsolt!

    Simán, mintha túrótöltelék lenne, úgy is érdemes kipróbálni: édesen, kaprosan, hagyományos palacsintába. Észveszejtő :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet, ki fogom próbálni! A sima ordát is nagyon szeretem, de ez a kecskeorda egészen különleges, zsírosabb az állaga, ilyet most ettem először.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...