2012. április 4., szerda

Ibolyaszörp



Az ibolyával - már ami a konyhai felhasználását illeti - most kezdek ismerkedni. Korábban azt sem tudtam, hogy ehető. Salátákba, tortadíszítésre már kipróbáltam az elmúlt hetekben, de az íze ezekben nem igazán érvényesült, szerettem volna olyan egyértelmű ibolyaízt érezni, amilyen az illata. Most végre sikerült. Itt találtam egy ibolyaszörp receptet és sok más ibolyás finomságot, és mivel sikerült elég sokat szednünk Reginával séta közben (szerencsére a kicsi Flórát sem zavarta különösebben a folyamatos hajolgatás, végig békésen aludt a hátamon a szuper új hordozónkban), gondoltam, kipróbálom én is. A receptet nem követtem pontosan, inkább csak rögtönöztem - nagyon finom és gyönyörű színű szörp lett. 
Pontos mennyiséget nem tudok írni, a lényeg az, hogy a virágokat kb. háromszoros mennyiségű vízbe áztattam, gyümölcscukrot tettem előtte a vízbe. Már pár perc múlva hihetetlen intenzív íze is illata volt az ázatnak. Tettem hozzá kevés citromlét is - ennek hiányában a elveszíti gyönyörű színét. Pár óra múlva rövid ideig forraltam az ázatot, majd botmixerrel leturmixoltam és leszűrtem. Tettem hozzá még egy kis mézet, újraforraltam, forrón üvegbe tettem, lezártam, és pár percre a feje tetejére állítottam az üveget, ahogy a lekvárokkal szoktam. Ez most csak egy üvegnyi lett, remélem, tudok még szedni pár adag ibolyát és folytathatom a kísérletezést.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe lett a tiédnek is! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! És köszi a sok jó tippet:) Ma is csináltam egy adagot, kicsit másképp, és annak nem lett ilyen jó színe. Egy éjszakán át áztattam, nyersen turmixoltam, leszűrtem, és csak utána forraltam fel - ki akartam próbálni, hogy mi van, ha a virágot magát nem főzöm, de így nem lett az igazi - viszont a legjobb íze szerintem akkor van, amikor simán csak mézes vízbe áztatom a virágokat pár órára, ilyenkor a legintenzívebb az ibolyaíz, főzve már veszít belőle.

      Törlés
    2. Én mondjuk nem turmixolom, csak leszűröm. Tetted már mézbe? Úgy valami fantasztikus! Főleg ősszel meg télen ibolyás mézet enni, kész luxus. :)
      Én is ki akarom most próbálni a szirupot úgy, hogy kevesebb ideig áztatom, és ibolyavizet is szeretnék még készíteni. Jó sok ibolyát kell még begyűjtenem!

      Törlés
  2. az erdei, mezei virágok védettek, az ibolyafélék szedése bírságot von maga után- csak szólok, mert egy üveg szörpnyiért bőségesen kell fizetni, hisz iszanyü sok virág kell hozzá...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem tele vaan vele a kertem és az utca a házam előtt. Valamikor idehozta a szél a magját, v a rigók és erdei madarak.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...