2012. április 11., szerda

Feketeribizlis-csokinyuszis muffin:)


Regina süteményt akart, megalkudtunk, hogy akkor felhasználjuk a sütihez a csokinyuszikat - legalább nem eszi meg egyszerre az egészet, csak egy kis részét a süteményben. Gondoltam, egy sima joghurtos bögrés sütit csinálunk, beletesszük a csokinyuszit meg a maradék fagyasztott feketeribizlit, pont jó lesz a spárgaleves után. Elkezdtem előkészíteni a hozzávalókat, és rájöttem, hogy nincs is itthon joghurt, meg kefír sem, sőt tej sem - ez a kétlakiság hátránya, nem lehet 2 háztartást jól vezetni, ilyenkor többet vagyunk kint, a budapesti hűtőben meg alig van valami. Viszont volt főzőtejszín, gondoltam, kipróbálom azzal, nagy baj nem lehet belőle. Kikevertem a tésztát, közben meg Regina kitalálta, hogy inkább muffin legyen, már elő is készítette a muffinformát, belerakta a papírkosárkákat. Így aztán abba töltögettük a tésztát, lesz ami lesz. Végülis teljesen jó sikerült, puha, omlós muffinok lettek, a belsejükben a szétolvadt csokidarabokkal meg a ribizlivel. A tejszín szerintem kimondottan jót tett a tésztának, kihűlve is ugyanolyan puha, de jól harapható, nem morzsázik.

Hozzávalók (12 muffinhoz):
2 tojás, 2 bögre (2dl-es) tejszín, 3 bögre liszt, 1 bögre nyírfacukor, 1/4 bögre olívaolaj, fél csomag sütőpor,  1 csokinyuszi, 1 csokicsibe, negyed tábla 70%-os étcsoki, 10 dkg fagyasztott feketeribizli

A hozzávalókat összekeverjük (én simán összeöntöttem mindent egy keverőtálba, és habverővel kevertem össze), beletördeljük a maradék csokikat, beleszórjuk a feketeribizlit, muffinformákba öntjük, majd 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...