2012. április 2., hétfő

Fehércsokis keksztorta Meyer citrommal, ibolyával és friss citromfűvel



Eddigi életem legszebb süteménye:) De tényleg, erre öröm volt ránézni, pedig kb. 20 perc volt megcsinálni az egészet. A múltkori fehércsokis feketeribizlitorta nagy sikert aratott, valami hasonlót akartam készíteni most is, de sem volt itthon sem friss, sem fagyasztott gyümölcs, ami jó lett volna hozzá. Aztán eszembe jutott, hogy van még egy Meyer citrom, amit még mindig ki lehet fogni a visegrádi zöldségesnél, és rögtön rájöttem, hogy ez a fehércsokival csak remek párosítás lehet. Hosszú évek óta először használtam nem kezeletlen citrom héját, de annyira finom volt az illata, hogy muszáj volt kipróbálnom, milyen ízt ad a fehércsokis-mascarponés krémnek (azt hiszem, Meyer citromból esélytelen kezeletlen héjút találni, bár nagyon örülnék, ha nem így lenne, szóljon, aki tud ilyet). Amikor ráraktam a torta tetejére a citromdarabkákat, éreztem, hogy hiányzik róla még valami, és már mentem is a kertbe ibolyát szedni, majd észrevettem, hogy a citromfüvek is kibújtak már - így már teljesnek éreztem a tortát, ízre és látványra is.

Hozzávalók:
egy csomag Korpovit keksz, 10 dkg vaj, 2 ek. méz, 1 tábla fehércsoki, 25 dkg mascarpone, 1 doboz Philadelphia krémsajt, 1 Meyer citrom, kb. 2 tucat ibolya, pár friss citromfűlevél

A kekszet morzsásra törtem, összekevertem a felolvasztott vajjal és 2 nagy evőkanálnyi mézzel, és a kivajazott kapcsos tortaformába nyomogattam. Kis lángon óvatosan felolvasztottam a fehércsokit, hozzákevertem a mascarponét és a krémsajtot, belereszeltem a Meyer citrom héját. A krémet eloszlattam a kekszes alapon, majd ráhelyeztem a kifilézett és kisebb darabokra vágott citromot, az ibolyákat és az apróra vágott citromfüvet. Néhány órára hűtőbe tettem. (Az ibolya nem hervad el a tortán, kap annyi nedvességet, hogy még másnap is teljesen jól tartotta magát az utolsó megmaradt szeleten).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...