2012. április 12., csütörtök

Kacsamell mézes-balzsamecetes sült zöldségekkel és bordó kuszkusszal


Nem írom, hogy rosé kacsamell, mert bár annak terveztem, abban a stratégiai pillanatban, amikor ki kellett volna vennem a sütőből, épp Flórát szoptattam-altattam, a 3 és fél éves Reginát meg mégsem kérhetem, hogy vegye ki helyettem a sütőből... így 10 perccel többet sült a kelleténél, és már éppen nem rosé. Szerencsére ez az állagán nem rontott, így is ugyanolyan finom puha, omlós lett a hús. A köret a maradékfelhasználás jegyében készült, a hűtő zöldségesfiókjában volt 5 cékla, 1 nagy pasztinák és egy édeskömény, mindegyik kezdett már fonnyadozni, muszáj volt kezdeni velük valamit. (Az utolsó Napos oldalból származó biozöldségeim voltak, nagy bánatomra bezárt a bolt zöldséges része - honnan fogok most biozöldségeket venni??) Így aztán felvagdostam őket, a céklát előfőztem kicsit, hogy ne kelljen neki annyi idő a sütőben, majd betettem az egészet sülni. Regina viszont nem eszi meg a sült zöldségeket, ki kellett találnom valami nekivaló köretet is - erre a legegyszerűbb megoldás mindig a kuszkusz, nálunk ez a kedvenc köret, 5 perc alatt megvan, mindenki szereti. Akkor megláttam a cékla gyönyörű, bordó főzővizét, és egyből kitaláltam: avval csinálom meg a kuszkuszt, ez biztosan tetszeni fog Reginának, és legalább valami minimális az ő szervezetébe is bekerül a céklából. Bevált a terv, teljesen lenyűgözte a bordó kuszkusz, boldogan ette a puha kacsahús mellé - mondjuk azt nem részletezem, hogy nézett ki a széke körül a konyhapadló:)

Hozzávalók:
2 fél kacsamell, 5 kisebb cékla, 1 pasztinák, 1 édesköménygumó, 2 ek. méz, 1 ek. balzsamecetkrém, só, bors, extra szűz olívaolaj, 1 bögre kuszkusz

A zöldségeket megpucoltam, kockákra vágtam. A céklát kb. 10 percig előfőztem (a főzőlét nem öntöttem ki), majd a többi zöldséggel együtt jénaiba raktam, sóztam, borsoztam, hozzákevertem a mézet, a balzsamecetkrémet, meglocsoltam extra szűz olívaolajjal, és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. Kb. fél óra után a sütőt 120 fokra állítottam. A kacsamelleket bedörzsöltem sóval, majd forró serpenyőben a bőrös felükkel lefelé sütöttem 7-8 percig, majd a másik felüket is 3-4 percig. Ezután leöntöttem a kisült zsír nagyrészét, és a serpenyőt áttettem a 120 fokos sütőbe (felülre a kacsát, a zöldség maradt alul - ezt ki is lehetett volna venni, de akkor kihűlt volna, így jobbnak láttam bent hagyni, nem sült túl). 25-30 percet kellett volna sülnie, ez nekem most 40-re sikerült. Amíg sült a kacsa,    a cékla főzővizéből egy bögrényit egy kisebb lábosban felforraltam, majd beleöntöttem ugyanannyi kuszkuszt, lekapcsoltam alatta a főzőlapot és lefedtem. 5 perc múlva átkevertem egy kis olívaolajjal (és egy kevéssel a leöntött kacsazsírból) és megsóztam. A vékonyra vágott kacsamellet a sült zödségekkel és a bordó kuszkusszal tálaltam - igazán jól mutat együtt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...