2012. április 5., csütörtök

Bulgur csalánnal és komlóhajtással



Eredetileg csalános-komlós rizottót akartam készíteni, de eszembe jutott, hogy maradt tegnapról bulgur, amit akkor köretnek ettünk. Flóra is nyűgös volt kicsit, elképzeltem, ahogy a nyolckilós babával a karomon kevergetem a rizottót fél órán át - inkább az egyszerűbb utat választottam. Nyilván még jobb lett volna, ha a bulgur vagy a rizs együtt párolódik a zöldekkel, de igazán finom lett így, a maradék bulgurral is. A friss komlóhajtást kevesen ismerik, pedig igazán különleges tavaszi csemege. A vadkomló fiatal hajtásainak a végét kell kell letörni, olyasmi, mint egy vékony zöldspárga. Levesenek, főzeléknek vagy egyszerűen vajban megpárolva is nagyon finom. Erdőszéleken, kerítések, kőfalak előtt találhatunk rá, tavasz elején-közepén gyűjthetjük a hajtásvégeket. Nálunk három helyen is van a kertt szélén. Így néz ki:



A recept végtelenül egyszerű: a komlóhajtásokat és a friss csalánt kicsit felaprítottam (óvatosan, hogy a csalán nem csípje meg a kezem), olívaolaj és vaj keverékén párolni kezdtem, sóztam, borsoztam, rányomtam egy gerezd fokhagymát, öntöttem hozzá kevés vizet. Mikor megpuhultak (pár perc), hozzáadtam a megfőzött, natúr bulgurt, kicsit összepároltam, majd hozzákevertem 2 evőkanálnyi krémsajtot (Philadelphiát). Ha lett volna itthon parmezán, reszeltem volna rá, de anélkül is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...