2012. május 1., kedd

Ordás joghurtgolyók mentával és citromfűvel


Egy hete készült ez a finomság, még mindig a nagymarosi piacon vett alapanyagokból. Volt még fél liter házi joghurt és húsz deka orda (sima, tehéntejből készült), amit a kecskeordás palacsinta sikere után mindenképp édességhez szerettem volna felhasználni. Pontos arányokat nem tudok írni, de adja magát a dolog. A joghurtot egy konyharuhába öntöttem, szűrőbe tettem és másfél napra a hűtőbe tettem lecsepegni, isteni, sűrű savanykás krémsajt lett belőle. Egy részét Regina rögtön megette egy kanál mézzel elkeverve, a többit sósan, zöldfűszerekkel akartam felhasznáni, de annyira finom volt mézzel, hogy maradtam én is emellett. Gyorsan összekombináltam gondolatban az ordával, így születtek végül ezek a golyók, és belekerültek a zöldfűszerek is. Az ordát villával összetörtem, majd annyit kevertem hozzá a krémes joghurtból, hogy lágy, de még formázható masszát kapjak. Mézzel (sűrű gesztenyemézzel) édesítettem, majd apróra vágott mentát és citromfüvet tettem bele (szerencsére mindkettővel tele van a kert). Golyókat formáztam belőle, és a tetejükre csorgattam még egy kis mézet (hígabb akácmézet). Ugyanezt ki fogom próbálni sós, kakukkfüves változatban is, olívaolajjal meglocsolva, amint ismét finom ordához jutok - szombattól Tahitótfaluban is lesz rendszeresen termelői piac, nagy reményeket fűzök hozzá:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...