2012. május 23., szerda

Kapros-mézes ordatorta




Mióta a nagymarosi piacra járok, mindig veszek ordát, teljesen rákattantam. A kecskeorda a legfinomabb, de a sima (tehén) is szuper, nagyon jól működik minden olyan édességhez, amit túróval készítenénk. A legutóbbi adag ordát így a jól bevált túrótorta alapján készítettem el. Mivel nem volt búzadarám (és kukoricadarám sem, amivel szintén jó lehetne), kuszkuszt tettem a tésztába - nagyon finom lett vele, ki fogom próbálni más sütikbe is. Termelőtől vett orda, házi tojás, bio kuszkusz, a tetejére szintén termelőtől vett méz és saját kapor - ilyen alapanyagokból szeretek sütni, ez jó nekünk, mert finom és egészséges, jó a helyi termelőknek, hiszen a multik helyett őket támogatom, szóval jó mindenkinek:)

Hozzávalók:
50 dkg orda, 5 tojás, 5 csapott ek. kuszkusz, 3-4 ek. nyírfacukor, a tetejére méz és kapor

A tojásokat elkevertem az ordával, a kuszkusszal és a nyírfacukorral, és kikent tepsiben 160 fokon egy órát sütöttem. Összekevertem 2 ek. mézet kevés vízzel és az apróra vágott kaporral, és a még meleg süti tetejére öntöttem, így jól magába szívta a mézes keveréket. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...