2012. február 17., péntek

Amerikai palacsinta kétféle ribizlivel




Azóta készítek gyakran amerikai palacsintát, amióta Jamie Oliver karácsonyi sorozatában hallottam egy pofonegyszerű receptet: 1 tojás, 1 bögre tej, 1 bögre liszt. Reggelire, vacsorára, sőt, leves utáni második fogásnak is szoktam sütni, Regina "babapalacsintának" hívja és nagyon szereti. Szinte bármilyen gyümölcs jó bele, én gyakran készítem reszelt almával, körtével, banánnal és bogyós gyümölcsökkel is - a mostanihoz a kertünkben termett ribizliket használtam, amikből lefagyasztottunk 1-1 adagot. Én most tej helyett zabtejjel sütöttem (ráadásul saját készítésűvel), teljesen jól működik azzal is, tökéletes lett az állaga. Nagyon kiadós, egy nagyobb bögrével mért adag 3-4 főnek elég, hamar elkészül, és ráadásul mindig van hozzá alapanyag egy átlagos háztartásban. Úgy a legfinomabb, ha még melegen meglocsoljuk mézzel, juharsziruppal vagy agavésziruppal.

Hozzávalók: 
1 bio tojás, 1 bögre bio liszt (nálam most 1/3 teljes kiőrlésű, 2/3 sima), 1 bögre tej (tehén, rizs, zab...), kb. 1 ek. nyírfacukor, 1 kiskanál foszfátmentes sütőpor (nem létkérdés, simán kihagyható, én most a tk. liszt miatt tettem bele egy keveset), kb. fél-fél bögrényi piros- és feketeribizli (fagyottan tettem bele), méz, agavé- vagy juharszirup a tetejére, a sütéshez kevés olívaolaj vagy kókuszzsír

A hozzávalókat összekeverjük és kis méretű palacsintákat sütünk - én 2 evőkanálnyi tésztát teszek egy palacsintához, és kettesével sütöm a serpenyőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...