2012. február 18., szombat

Almás-krumplis édeskömény-krémleves mascarponéval és füstölt lazaccal




Mindig is szerettem az édesköményt, de az utóbbi hónapokban különösen gyakran készítek édesköményes ételeket. Ennek fő oka az, hogy a legtöbb zöldégtől, amit a téli időszakban fogyasztani szoktunk, fáj a kicsi Flóra hasa (persze ő csak közvetetten kap belőle, de még úgy is :)). Így az egész család a szoptatós kismamák diétás ételeit eszi, semmibe nem teszek hagymát, nincs brokkoli, karfiol, káposztafélék, hüvelyesek. Az édeskömény viszont kimondottan ajánlott, magjából még tea is készül a hasfájós babáknak. Krémlevesnek korábban még nem próbáltam, de pár napja gyönyörű friss édesköményt kaptam a Napos oldal-ban (elsősorban itt szoktam biozöldségeket beszerezni), és mivel az utóbbi napokban több gasztroblogon is olvastam édeskömény-krémlevesről, illetve az édeskömény és a lazac párosításáról, gondoltam, én is kifejlesztem a saját, diétás verziómat. Nem akartam túlvariálni a fűszerezést, hiszen az édeskömény és a lazac íze épp elég karakteres, de aztán megláttam a polcon  a Green Cuisine halakhoz való fűszerkeverékét, ami pont édesköménymag alapú, így abból tettem bele, szerintem jó választás volt. 
Egyébként a krémleves a világ egyik legjobb találmánya szerintem, egyszerűen elkészíthető, laktató, végtelen soféleképpen variálható, és a legjobb mód arra, hogy a lányommal minél több zöldséget megetethessek. Krémlevesként - főleg, ha magának szórhat bele egy kis reszelt parmezánt, pirított szalonnát vagy kenyérkockát - bármilyen zöldéget megeszik, olyat is, amire pl. párolva rá se nézne. 


Hozzávalók:
1 nagy édeskömény, 3 krumlpi, 2 alma, fél doboz mascarpone, 1 púpos teáskanál Green Cuisine Fish Seasoning fűszerkeverék (édesköménymag, petrezselyem, snidling, narancshéj, tárkony, turbolya), só, 5 dkg füstölt lazac, citrom

  1. A zöldségeket és az almákat megtisztítjuk, feldaraboljuk, és kb. kétszeres mennyiségű vízben fetlesszük főni, hozzáadjuk a fűszerkeveréket is
  2. Amikor megpuhultak (kb. fél óra), botmixerrel pürésítjük, majd hozzáadjuk a mascarponét (egy 25 dkg-os doboz felét kb.), jól elkeverjük (lehet ismét botmixerrel akár, hogy sima legyen), megsózzuk, és még egyet forralunk rajta
  3. Tálaláskor a tányérokba csíkokra vágott füstölt lazacot teszünk
  4. Díszíthetjük az édeskömény félretett zöldjével, adhatunk hozzá pár csepp citromlét

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...