2012. március 20., kedd

Túrós-almás palacsinta


Gyakran készítem uzsonnára vagy vacsorára a kislányomnak ezt a túrós palacsintát. Gyekekkoromban én is sokszor kaptam vacsorára egy hasonló, édes-túrós palacsintaszerűséget, aminek a receptjét a nagyapám tanulta valakitől réges-régen, és valamiért mi lepcsánkának hívtuk - tudom, hogy a lepcsánka/lapcsánka valójában teljesen más, de nálunk mégis ezen a néven futott, és azóta is így nevezünk minden olyan palacsintát, aminek a tésztájában túró van, így ezt is. Hamarosan megsütöm a régi családi recept szerint is, remélem, édesanyám emékszik még az arányokra:) 
A mostani palacsinta az eredeti receptben, amit Dolce vitánál találtam, ricottával szerepel, de túróval is nagyon finom, én kimondottan szeretem, ha érződnek benne a túródarabkák. Most belereszeltem a tésztába egy nagyobb almát is, nem tett rosszat neki, könnyebb, lágyabb lett tőle a palacsinta.

Hozzávalók:
25 dkg túró, 2 tojás, 4 púpos ek. liszt, 1 dl tej, 2 ek. nádcukor, 1 nagyobb alma, vaj a sütéshez

A túrót a tojások sárgájával, a liszttel, a cukorral és a tejjel jól összekeverjük, belereszeljük az almát, majd óvatosan beleforgatjuk a habbá vert tojásfehérjét. Kis méretű palacsintákat süssünk belőle (1-2 evőkanálnyi adagonként), majd mézzel megkenve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...