2012. március 21., szerda

Tavaszi vadsaláta


A vadon termő növények gyűjtögetése gyerekkorom óta természetes számora. Apám már páréves koromban magával vitt gombászni, gyűjtöttünk gyógynövényeket, bodzavirágot és -bogyót, vadkörtét, vadalmát, szedret és még sokmindent. Az utóbbi időkben azonban rájöttem, hogy még ennél is sokkal több lehetőséget rejtenek az erdők-mezők, így elkezdtem utánanézni, melyek a vadon termő, ehető növények, amelyekről eddig nem tudtam. Remek leírást találtam pl. itt és itt, és feltett szándékom, hogy számba vegyem és a konyhámban is hasznosítsam a közvetlen környezetem ehető vadnövényeit. Tegnap délelőtt, míg a kicsi Flóra a kertben aludt, Reginával megtettük a szokásos patakparti-völgyi sétánkat. A minden nap gyűjtött salátaboglárka mellé most szedtem zsenge pitypangleveleket, tyúkhúrt, vadsnidlinget és ibolyavirágokat is, ezekből készítettem az ebéd mellé salátát. Mivel nem akartam semmivel elnyomni a friss, tavaszi ízeket, a jól megmosott levelekre-virágokra csak extra szűz olívaolaj, citrom és kevés só került. Recept nem is kell hozzá, nézzünk körül a kertünkben/környékünkön (természetesen csak nem szennyezett helyen, forgalmas utaktól távol), szedjünk ehető leveleket-virágokat, fogyasszuk el jó étvággyal, és élvezzük minden falattal a tavasz ízeit, illatait!
FONTOS: csak akkor fogyasszuk el a vadon szedett növényeket, ha teljesen biztosak vagyunk benne, hogy ehető fajtáról van szó!


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...