2012. február 26., vasárnap

Édesköménysaláta sárgarépával és mandarinnal




Az utóbbi hetekben hihetetlenül kívánom a friss zöldségeket, előfordult, hogy arról álmodtam, salátát szedek a veteményesemben. Gondolom, ez elsősorban a tél végi, vitaminhiányos időszak miatt van, amire nálam a szoptatás még rátesz egy lapáttal, a kis tejvámpírom minden tartalék vitamint kiesz belőlem :) Írtam már arról, hogy a boltban kapható zöldsalátákhoz nincs sok bizalmam, tele vannak vegyszerekkel. Így aztán igyekszem a most beszerezhető biozöldségekből kreálni különféle salátákat. A mandarin hirtelen jött ötlet volt, úgy éreztem, hiányzik még valami a zöldségek mellől, amivel ízre és színre is igazán friss, üde salátát kapok. Nem nyúltam mellé, a mandarin nagyon jól harmonizál az édesköménnyel. Annyira domináns ízű ez a két összetevő, hogy az öntetet nem akartam semmivel bonyolítani, csak citrom, extra szűz olívaolaj és kevés méz került bele.

Hozzávalók (3-4 adag): 
1 édesköménygumó, 1 nagyobb sárgarépa, 3-4 mandarin, 1/2 dl extra szűz olívaolaj, fél citrom leve, 1 tk. méz, só

Az édesköményt vékony csíkokra daraboljuk, a répát a zöldséghámozóval vágjuk papírvékonyra. A mandarint én simán csak cikkekre szedtem és a cikkeket keresztben kettévágtam, akinek sok ideje/türelme van, filézze, engem egyáltalán nem zavar, ha nincs filézve. Rálocsoljuk az olívaolajat, rácsavarjuk a citromot, teszünk hozzá egy kanál mézet és egy kis sót, és már kész is. Tényleg nagyon-nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...