2012. augusztus 2., csütörtök

Patisszonkrémleves


Ha nem is olyan rohamban mint a cukkini, de azért a patisszon is igazán szépen terem a veteményesben. Én nagyon ritkán szoktam bármit is rántani, de a zsenge patisszon talán úgy, rántva a legfinomabb. Idén viszont szint kizárólag pillanatok alatt (és félkézzel:)) összedobható ebédekre jut időm, és a panírozás, olajban sütés nem ez a kategória, Flórával nehezen kivitelezhető. Így a szép patisszonok többnyire rakott zöldségben vagy krémlevesben végzik. Krémlevesnek különösen finom, nagyon krémes és gyönyörű fehér, ha igazán zsenge a patisszon, csak hámozni kell, a magjait nyugodtan belefőzhetjük a levesbe.

Hozzávalók (4-6 adag):
2 közepes patisszon, 2 dkg vaj, 2 dl tejszín, só, bors, szerecsedió, a díszítéshez lilahagyma és petrezselyem



A patisszonokat meghámozzuk, feldaraboljuk, majd a forró vajon kicsit megfuttatjuk, sózzuk, és felöntjük annyi vízzel, amennyi szűken ellepi (persze ha van, alaplével még finomabb). Mikor megpuhul, botmixerrel pürésítjük, beleöntjük a tejszínt, ízlés szerint sózzuk-borsozzuk, szerecsendiót reszelünk bele, majd még egyet forralunk rajta, és kész is. Bármilyen friss zöldfűszerrel feldobhatjuk (nagyon jó hozzá a kakukkfű és az oregánó is), én most apróra vágott petrezselyemmel és lilahagymával tálaltam.

Holnap viszont kivételesen rántani fogok, mégpedig egy gyönyőrű, hatalmas óriáspöfeteget:)

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet nagyon:)) Még csak rántva ettem! A pöfeteget pedig imádom:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában mindenki csak rántva eszi a patisszont, pedig máshogy is nagyon finom, érdemes kipróbálni! A pöfeteg isteni volt, a harrmadát készítettem el kb., és 4-en jóllaktunk belőle:)

      Törlés
  2. Jajj de finom lehet! Imádom a patisszont:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon finom, megkockáztatom, hogy még a cukkinikrémlevesnél is jobb:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...