2012. június 5., kedd

Zöldspárgás kuszkusz



Amíg tart a spárgaszezon, igyekszem minél többet enni belőle, megunhatatlan étel. A zöldet és a fehéret egyformán kedvelem, de mostanában gyakrabban választom a zöldet, egész egyszerűen azért, mert könnyebb bánni vele, nem kell meghámozni, nekem pedig ritkán jut 20 percnél több időm a főzésre Flóra mellett. Szóval ez is egy villámgyors ebéd, de annál finomabb. Reginának a spárgadarabokat ki kellett szedegetnem, azt viszont nem tudta, hogy spárga-alaplével csináltam a kuszkuszt, így azért ő is kapott belőle (krémlevesként meg simán megeszik minden zöldséget, a zöldspárgakrémlevest tükörtojással imádja, érthetetlen:)). Alapvetően vega fogás lenne, de én most tettem bele egy kis bacont is (simán kihagyható belőle), ami Reginánál mindig nyerő, a férjemről nem is beszélve:)

Hozzávalók (3 adag):
Egy csomag zöldspárga, 3 dl kuszkusz, 5 dkg bacon, 2 gerezd fokhagyma, egy csomag peterzselyem, só, bors, citrom, extra szűz olívaolaj

A spárgát alaposan megmostam, majd az alsó, fás részét letörtem (magától ott törik el, ahol már kell, de késsel is csinálhatjuk, ahol könnyen belemegy a kés éle, ott már nem fás). Nem volt szívem kidobni a fás részt sem, így kisebb darabokra vágtam, és feltettem főni 4 dl vízben kis sóval és citromlével. Közben felvágtam a bacont és a fokhagymát, kevés olívaolajban pirítani kezdtem, majd rádobtam a pár centis darabokra vágott spárgát, kicsit kavargattam, majd alacsonyabbra vettem a lángot, és lefedve hagytam párolódni. Amikor a spárgadarabok megpuhultak az alaplében, leszűrtem, és ezzel készítettem el a kuszkuszt (én mindig úgy készítem, hogy a forró léhez azonos mennyiségű kuszkuszt adok, lezárom alatta a lángot és lefedem, 5 perc múlva jó is, csak kevés olaj/vaj kell hozzá). A kész kuszkuszt összekevertem az időközben megpárolódott spárgás-baconos alappal, hozzáadtam az apróra vágott petrezselymet, majd kevés cirtomlével, sóval, borssal még ízesítettem. Tálaláskor még önthetünk rá kevés extra szűz olívaolajat.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon kísérteties, én is "hasonlót" ebédeltem tegnap, egy rugóra jár az agyunk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) De gondolom, a tiédben nem volt bacon:) (Mondjuk én is fél-vega vagyok, de ennek tényleg nem tett rosszat)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...