2012. szeptember 18., kedd

Fűszeres sütőtökpüré


Idén először hokkaido tököt is ültettem a veteményesbe. Összesen 2 tök fejlődött ki, figyeltem napról napra, ahogy érnek-sárgulnak, aztán egyik nap azt vettem észre, hogy mindkettő elkezdett romlani ott, ahol a földdel érintkezett, Gyorsan leszedtem hát őket, kivágtam a romlásnak indult részt, és betettem a tököket a sütőbe. Amikor megpuhult, nagy várakozással kóstoltam meg, majd szomorúan konstatáltam, hogy gyakorlatilag teljesen ízetlenek:( Kidobni azért mégsem akartam, hisz mégiscsak az én kertemben termettek, igazán megérdemlik, hogy valahogyan felhasználjam őket... Így rögtönöztem ezt a pikáns, fűszeres sütőtökkrémet, amit aztán boldogan ettünk a férjemmel pirítóson két napig.

A megsült tököket kikapartam a héjukból. Olívaolajon kicsit megpirítottam 2 nagy gerezd felaprított fokhagymát és kevés chilit, majd rádobtam a tökök húsát, sóztam, és jó bőségesen megborsoztam. Kevergettem, közben adtam még hozzá koriandert, római köményt, kurkumát, majd egy evőkanál nádcukrot is, mert hiányzott az ízek közül a tök édessége. Így már tökéletes volt, egyáltalán nem is bántam, hogy nem mézes-fahéjas sütőtökpüré lett a tökökből, és azt is megbocsájtottam nekik, hogy nem értek ízesebbre.

3 megjegyzés:

  1. Nekem is tetszett volna ez az ízesítés. (Szoktam hasonlóan ízesíteni köretnek, csak nem hokkaidot és nem pürésítem:)

    VálaszTörlés
  2. Jó az ötlet, én is kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
  3. Mági, én sem pürésítettem külön, de ahogy kavargattam, püré lett:)
    Andrea, remélem, ízleni fog, jó megoldás, ha nem túl finom sütőtökbe fut bele az ember:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...