2012. július 20., péntek

Mángoldos krémsajt-mártogatós sárga cukkinivel


Mángold és cukkini, meg még néhány zöldfűszer a kertből... Szinte minden nap szerepelnek az étrendünkben, és még mindig nem unjuk. Ezek teremnek a legszebben, legbővebben, és én boldogan variálom a végtelenségig a saját zöldségeket, baromira élvezem, hogy alig kell zöldséget vennünk. Ez a mártogatós vacsorára készült, de előételnek vagy partikra is szuper lehet. 
Ha eljutok a nagymarosi piacra, mindig veszek egy jó adag házi tejfölt, joghurtot krémsajtkészítés céljából. Most is így volt, egy szűrőre tett konyharuhában szépen lecsöpögtettem a tejfölt és a joghurtot, másnapra isteni finom, sűrű krémsajtot kaptam. Szokás szerint zöldfűszerekkel akartam kikeverni, aztán megláttam a délután megpárolt mángoldot, amit le akartam fagyasztani télire. A kakukkfű és a bazsalikom mellé így egy jó maréknyi puhára párolt mángoldot is tettem a krémsajtba, majd aprítóban pürésítettem. Került bele még egy fél maréknyi legújabb felfedezettemből, a kövér porcsinból is -mostanáig kigyomláltam és a komposztra dobtam, de mióta megtudtam, hogy az egyik legegészségesebb növény, gondosan karókat tűztem a veteményesben talált példányok mellé, hogy még véletlenül se nézzük gyomnak, és boldogan teszem mindenbe, amibe csak lehet:). Hogy a mindennnapi cukkini-adagom is meglegyen, leszedtem 2-3 kisebb, arasznyi sárga cukkinit (ilyenkor még egészen zsenge, héjastul-magostul eszem nyersen minden nap salátákba vagy szendvics mellé), hasábokra vágtam, ezt mártogattam a mágoldos krémsajtba. 

Aki meg szeretné kóstolni a veteményesemben termett cukkinit, jelentkezzen a cukkinijátékra:)


4 megjegyzés:

  1. Ha az esetleges cukkini nyereményt át lehet cserélni mángoldra, megfontolom a jelentkezést a cukkini játékra:)

    VálaszTörlés
  2. Ja, és jó ez a recept, ha nyerek mángoldot kipróbálom:) Sajna az idén nincs, pedig imádom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, lehet róla szó:) Csak szerintem nem bírná a postázást, így személyesen kellene átvedd, de egyéb akadálya nincs:)

      Törlés
    2. Nem akartam 3. bejegyzést írni, amikor alaposabban elolvastam a játékkiírást, láttam, hogy létezik ez az opció is:) Ha nyerek, megyek:)!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...